Het grote verhaal is dood, lang leve het kleine verhaal
15 januari 2021 - 8 min. leestijdHet jaar is nog maar een paar dagen oud en de eerste grote historische gebeurtenis is al een feit. Op 6 januari 2021 bestormden aanhangers van Donald Trump het Capitool in Washington D.C. en liepen als een stel dagjesmensen-from-hell door het gebouw. Eerst even wat constitutioneel erfgoed vernielen, dan een selfie nemen. Het doel, hen kort daarvoor op camera uitgelegd door de president zelf, was om congresleden te intimideren, de wens van de meerderheid te ontkennen zodat de fantasie van een kleine groep radicalen in leven kon blijven. Kortom, om een coup te plegen en het democratische proces om zeep te helpen.
Houd van hordes
Fakeholdermanagement bestaat ook. Het steekt weleens de kop op als de haast en de stress toeslaan, waardoor je niet altijd met je aandacht scherp bij die ander bent. Ga van je stakeholders houden!
Beyond the expectation
Wat is het probleem van een te grote focus op verwachtingsmanagement in zakelijke communicatie? Geïnspireerd door de liefde; een pleidooi voor minder managen en meer luisteren!
Een stap in de toekomst
Als het lastig is je stakeholders te overtuigen van het nut van je verandering of als je merkt dat er over de status quo veel discussie is, kan een stap in de toekomst zetten met je publiek uitkomst bieden.
Magisch moment: ‘It’s an incredibly exciting thing, this one meaningless life of yours.’
7 vragen voor een verfrissende zomer mind(re)set
Tijdens deze prachtige lange zomer die ons in het schoot wordt geworpen, leent een zonsondergang aan het strand zich uitermate goed voor 7 verfrissende vragen aan jezelf terwijl je over zee tuurt. Over wat je drijft, wat je in huis hebt en wat je wil.
Saying it is one thing, but proving it is another
Wanneer we een belangrijke beslissing maken in ons leven, wegen we de voor- en nadelen zorgvuldig tegen elkaar af. Het is geen rocket science dat we beslissingen maken met zowel verstand als gevoel, maar hoe spreek jij als communicator beide aspecten aan?
Wees nieuwsgierig naar je volgende fout!
Fout maken is menselijk. Dat weten we allemaal. Waarom vinden we het dan zo erg om te falen? Danielle vertelt waarom we net zo enthousiast zouden moeten worden van het maken van fouten als het behalen van successen!
Magisch moment: My husband does my makeup
Always selling something
Reagan zei ooit: 'Ik vertel eigenlijk al 20 jaar hetzelfde verhaal. Ik vertel het alleen telkens net even anders.' Wat je missie ook is, verandering gebeurt alleen als je die missie op een juiste en concrete manier weet te vertalen naar de wereld van jouw publiek.