Winter series – Historische speeches
Wat zeg je tegen een publiek dat net één van hun Civil Rights heroes is verloren? Op 4 april 1968 stond Robert Kennedy op het punt een grote groep mensen in Indianapolis toe te spreken, toen het nieuws uitkwam dat Martin Luther King was gedood.
Magie met Bas – actie
Speechfreak Bas neemt je elke maand mee op reis langs één van de 9 magie-elementen. Deze keer heeft hij het over actie – je kunt namelijk wel een mooi verhaal vertellen, maar jouw verhaal krijgt pas écht kracht als je vertelt wat jouw publiek er mee kan doen.
Historische Speeches – The Challenger Address
President Ronald Reagan sprak in januari 1986 een geschokte natie toe nadat de spaceshuttle The Challenger ontplofte. Wat maakt deze speech nou zo magisch? Een IK-IETS-JOU analyse van één van de bekendste speeches uit de recente geschiedenis.
Drie stappen richting magie
Ironisch genoeg gaat ‘het podium’ – in welke setting dan ook – eigenlijk niet over jou. Het is een platform om jouw publiek in beweging te krijgen. Actie is de fundamentele sleutel tot succes, maar hoe creëer je nou een heldere call to action?
Drie manieren om magie te creëren
Echte magie is dichterbij dan je denkt. Stap in de schoenen van deze TED sprekers en maak via hen kennis met drie magie-elementen die jou helpen écht het verschil te maken!
Werken met zenuwen
Zometeen gaat het beginnen: jouw presentatie, speech of pitch. Ook de zenuwen komen op. Misschien waren die er gisteravond al, waardoor je niet in slaap kon komen. Of zelfs vorige week al?
Jezelf durven zijn
Op het moment dat je het podium pakt als spreker, ga je je druk maken om hoe je overkomt. Dat is heel logisch: je staat namelijk in het middelpunt van de belangstelling wanneer jij het woord neemt tijdens een vergadering, sollicitatiegesprek, presentatie of een speech moment.
Monique zegt: “Leef je in..”
In mijn werk als Speech Republic Coach stel ik diezelfde vragen, maar dan op een andere manier. Voor jou, de spreker, is het namelijk ontzettend belangrijk om je in te kunnen leven in je publiek.
3..2..1..
Het vragen om actie zorgt voor beweging en dat is niet alleen zo op de filmset. In ieder gesprek, vergadering, presentatie heeft het toewerken naar een actie, de eigenschap om echt beweging, verandering en richting te creëren.
De toekomst motiveert!
De mens is er als enigst wezen op deze aardbol toe in staat om zich een voorstelling van de toekomst te maken...